برای پیدا کردن دفینه به چه چیز هایی نیاز داریم؟

پیدا کردن دفینه

باید ها و نباید های پیدا کردن دفینه !

برای رسیدن به هر هدفی باید الفبای آن کار را بدانیم. رعایت استاندارد ها و استفاده از تجربه ی کاوشگران با تجربه میتواند شما را در رسیدن به دفینه های باستانی یاری کند. برای پیدا کردن دفینه باید نکات بسیاری را رعایت کرد از موارد فنی گرفته تا موارد روانی و نحوه برخورد با چالش ها. روش های پیدا کردن دفینه به صورت کلی به دو دسته استفاده از فلزیاب و بدون استفاده از فلزیاب تقسیم می شود. هدف هر یک از افراد از خرید دستگاه فلزیاب متفاوت بوده و برای مثال کسانی که فلزیاب های مبتدی را خریداری می کنند با کسانی که به دنبال فلزیاب حرفه ای هستند اهداف متفاوتی دارند.

روش پیدا کردن دفینه به صورت سنتی

در روش پیدا کردن دفینه به صورت سنتی داشتن اطلاعات تاریخی و باستان شناسی و اطلاع از فرهنگ و سنتهای مردمان منطقه مورد کاوش در طول زمان تا حدودی می تواند جای خالی دستگاه فلزیاب را برای شما پر کند. همچنین آشنایی با لایه های خاک روی گنج تا حدود زیادی می‌تواند راهگشا باشد. در صورت نداشتن دستگاه فلزیاب روش های سنتی و ابزار های مخصوص به آنها نیز برای پیدا کردن گنج وجود دارند که باید از آنها استفاده کنید. روش هایی مانند دازینگ و استفاده از گنج نامه ها و ابزار هایی همچون شاقول ، موکل دفینه و موضوعاتی همچون طلسم گنج در این بین موافقان و مخالفان خود را دارند و پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از آنها تا حد امکان دوری کنید و از وسایل الکترونیکی مانند فلزیاب تصویری که کارکرد انها از لحاظ علمی اثبات شده اند استفاده کنید.

از مهمترین فاکتورهایی که هر کاوشگر باید به آن توجه کند بررسی نشانه های گنج موجود در منطقه مورد کاوش است. توجه داشته باشید که نشانه های گنج بسیار زیاد بوده و آشنایی با هر یک از آنها برای رسیدن به موفقیت ضروری است. پیدا کردن دفینه بدون ادوات و دستگاههای لازم مطمئناً بسیار سخت است. فرض کنید که شما صد درصد یقین دارید که یک دفینه در یک محوطه 1000 متر در 1000 متر مربعی وجود دارد اما آیا شما میتوانید کل این محوطه را حفاری کنید؟ این کار علاوه بر نیاز به ادوات و امکانات زیاد بسیار هزینه بر و وقت گیر است. حال شما وضعیت را در محیط های کاوش سخت مانند کوهستان ، غار ها و بیابان ها مد نظر قرار داده و بررسی کنید! باور بسیاری از کارشناسان و کاوشگران بر این است که این روش منسوخ شده و باید با روش های جدیدتر جایگزین شود.

روش پیدا کردن دفینه با تجهیزات و ادوات لازم

اولین موردی که به ذهن هر کاوشگری می رسد خرید دستگاه فلزیاب است اما آیا صرف خرید دستگاه فلزیاب و گنج یاب می تواند شما را در پیدا کردن گنج به موفقیت برساند؟ پاسخ به این سوال قطعاً خیر است. همانطور که می دانید طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی جهت آنالیز و بررسی لایه های زیرزمین و محیط اطراف وجود دارند که در مقاله راهنمای انتخاب فلزیاب به آنها پرداخته ایم که با مطالعه آن می توانید دستگاه گنج یاب مناسب کار خود را به راحتی انتخاب کنید. استفاده از دستگاههای الکترونیکی و به طور کلی علم و دانش روز می تواند از هدر رفت وقت و هزینه شما جلوگیری کرده و شانس موفقیت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

استفاده از دانش باستان شناسی و مردم شناسی

پیدا کردن دفینه های باستانی بدون اطلاع از تاریخ و فرهنگ مردم یک منطقه مانند جستجوی یک سوزن در انبار کاه است. در بسیاری از موارد کاوشگران به دنبال دفینه و گنج های مدفون در مناطقی هستند که اصولاً فرهنگ دفینه گذاری وجود نداشته است و یا آن منطقه در طول تاریخ سکونتگاه مردم نبوده و یا در مسیر های بازرگانی قرار نداشته است. مطالعه تاریخ یک منطقه و یا دولت میتواند با دید بازتری به شما داده و اشتباهات شما جلوگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش