مزایا و معایب فلزیاب پالسی

فلزیاب پالسی

همه چیز در مورد فلزیاب پالسی

دستگاه فلزیاب یک دستگاه الکترونیکی است که برای تشخیص محل دقیق فلزات مختلف در زیر خاک استفاده می‌شود. فلزیاب پالسی یکی از انواع دستگاه های فلزیاب است که پس از فلزیاب های VLF بیشترین تیراژ تولید را در مارکت جهانی دارند.

بخش های اصلی فلزیاب پالسی

اجزای اصلی یک فلزیاب پالسی معمولی شامل موارد زیر است:

سیم پیچ انتقال (Transmit Coil – فرستنده): این سیم پیچ وظیفه تولید انفجارهای کوتاه پالس های الکترومغناطیسی را بر عهده دارد.

سیم پیچ دریافت (Receive Coil – گیرنده): این سیم پیچ پاسخ های الکترومغناطیسی تولید شده توسط اجسام فلزی در زمین را تشخیص می دهد.

واحد کنترل (Control Unit): این واحد شامل مداری است که مسئول تولید پالس ها، زمان بندی، پردازش سیگنال و خروجی صوتی یا بصری برای کاربر است.

مکانیسم کارکرد در فلزیاب پالسی

فلزیاب های پالسی بر خلاف فلزیاب های VLF می توانند به طور هم زمان از یک سیم پیچ به عنوان فرستنده و گیرنده استفاده کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا در این نوع دستگاه ها از دو یا سه سیم پیچ استفاده می شود. در فلزیاب پالسی ابتدا جریان الکتریکی را به سیم پیچ فلزیاب انتقال داده و سپس یک پالس قوی ولی کوتاه تولید می شود. لازم به ذکر است در هر پالس یک میدان مغناطیسی کوتاه به وجود می آید که با ارسال پالس ارسالی و به پایان رسیدن آن جهت میدان مغناطیسی تغییر کرده و در مدت بسیار کوتاهی یک دامنه نوک تیز ایجاد می شود. به این دامنه پالس یا پالس برگشتی گفته می شود.

نحوه به وجود آمدن پالس برگشتی اینگونه بوده که وقتی پالس ارسالی با فلزی بر خورد می کند پالس برگشتی به وجود می آید که باعث تولید یک جریان الکتریکی کوتاه در سیم پیچ سیستم می شود. معمولا فلزیاب های پالسی می توانند در هر ثانیه 100 پالس ایجاد کرده و ارسال کند و این پالس ها را دریافت کند اما تعداد آنها می تواند بسته به سازنده، مدل، کیفیت و نوع از چند پالس تا هزاران پالس در ثانیه متفاوت باشد.

پالس هایی که با ارسال و برخورد به اجسام فلزی تولید می شوند بسیار ضعیف بوده و سیستم تقویت کننده فلزیاب با تقویت این پالس ها آنها را به جریان مستقیم تبدیل می کند. زمانی که فلزیاب پالسی از روی شئ فلزی عبور می کند مولد صوتی دچار تغییر صدا می شود و دستگاه با این هشدار نشان می دهد که به جسم فلزی بر خورده است. در سیستم این نوع فلزیاب ها می توان به این نکته اشاره کرد که فلزیاب های پالسی نیاز به دو کویل مجزا ندارند و یک کویل در سایزهای مختلف می تواند هم به عنوان فرستنده و هم گیرنده عمل کند. این تکنولوژی با استفاده از یک سیم پیچ شارژ پالس های جریان را نشان دهد.

در فلزیاب پالسی هر پالس یک میدان مغناطیسی دارد و هنگام خاموش شدن پالس، این میدان مغناطیسی از بین می رود. همین امر باعث می شود که یک دامنه شیب دار در کویل به وجود بیاید که باعث به وجود آمدن جریانی در کویل به نام (back emf) می شود. هنگامی که جسم فلزی در اطراف میدان مغناظیسی سیم پیچ حضور دارد یک میدان مغناطیسی مخالف توسط پالس ایجاد شده سپس سیستم پیش تقویت کننده دستگاه موج به وجود آمده را تقویت کرده و به قسمت صوتی دستگاه انتقال می دهد در نتیجه دستگاه هشدار داده و نشان می دهد که جسم فلزی را شناسایی کرده است.

سیستم تفکیک و شناسایی هدف فلزیاب پالسی

واحد کنترل، سیگنال های دریافتی را برای تمایز بین انواع مختلف اجسام فلزی تجزیه و تحلیل می کند. سعی می کند بین اهداف ارزشمند (مانند طلا، نقره) و اقلام ناخواسته (مانند زباله های آهنی) تمایز قائل شود. فرآیند تمایز بر اساس پاسخ الکترومغناطیسی منحصر به فرد فلزات مختلف و خواص رسانایی مربوطه آنها است. واحد کنترل سیگنال های دریافتی را تفسیر می کند و بازخورد صوتی یا تصویری را به کاربر ارائه می دهد که حضور و احتمالاً نوع فلز شناسایی شده را نشان می دهد.

فلزیاب های پالسی کد TID (Target Identification) نمی دهند و حفاری انتخابی را بسیار سخت می کنند. توجه به این نکته مهم است که فلزیاب های PI در مقایسه با سایر فناوری ها مانند آشکارسازهای فرکانس پایین (VLF) عموماً در شناسایی نوع هدف دقت کمتری دارند.

فلزیاب پالسی و VLF؟ کدام را انتخاب کنیم؟

VLF-vs-PI

پاسخ کوتاهی برای این سوال وجود ندارد زیرا به نظر کارشناسان هدف شماست که تعیین میکند از کدامیک استفاده کنید. منظور این است که هر دوی آنها فلزات را تشخیص می دهند و منظور این است که هر دوی آنها مزایا و معایبی نسبت به فناوری کویل مربوطه خود دارند. فلزیاب های فرکانس پایین، برای کاربر معمولی مفیدتر هستند. اگر مبتدی هستید یا فردی هستید که از فلزیاب خود در مکان های مختلف استفاده نمی کنید، فلزیاب VLF همان چیزی است که نیاز دارید. ویژگی هایی مانند سیستم تفکیک خوب و راحتی پیدا کردن دستگاه های دارای فناوری فرکانس پایین این فلزیاب ها را به گزینه ای عالی تبدیل می کند.

با این حال، اگر به دنبال قطعات طلا در بیابان و کوهستان هستید، عمق کاوش بالاتری میخواهید، یا اگر محیط کاوش شما ساحل آب شور است یک فلزیاب پالسی بهترین گزینه است. تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام فناوری کویل استفاده کنید به این موارد بستگی دارد: محدوده قیمت، جغرافیای منطقه کاوش، نوع هدفی که به دنبال آن هستید و سطح تجربه شما در کار با فلزیاب ها. هیچ یک از فناوری های فلزیاب همیشه یا در همه حالات بهتر از دیگری نیست.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، اگر مبتدی هستید فقط یک فلزیاب فرکانس پایین بخرید. به دلیل تلاش سازندگان برای ساخت دستگاهی که در همه حالات بهترین عملکرد را دارد، بیشتر اوقات تجربه بهتری خواهید داشت. یک فلزیاب پالسی اغلب هزینه بیشتری دارد و برای موارد خاص استفاده می شود که ممکن است به طور کامل نحوه استفاده از آن را درک نکنید.

چه جاهایی از فلزیاب پالسی استفاده کنیم؟

کشف سکه های باستانی: این دستگاه ها برای سکه یابی بسیار مناسب هستند و اینکه سکه از طلا، نقره یا مس ساخته شده باشد مهم نیست. معمولا سکه هایی که درون خمره و یا قبر قرار میگیرند در عمق 2 متری زمین قرار دارند و استفاده از فلزیاب های پالسی شانس موفقیت را افزایش میدهد.

تشخیص معادن طبیعی: در برخی مناطق طلا را به صورت گرانول که به آن گولد ناگت (gold nuggets) گفته میشود یا به صورت رگه هایی از طلا در سنگ یا  مخلوط  با سایر فلزات و مواد معدنی و ناخالصی ها مشاهده میکنیم و به دستگاهی نیاز داریم که کمترین تداخل را با مواد معدنی موجود داشته باشد و خطای کمتری در حین کاوش ایجاد شود و یک فلزیاب پالسی دارای تمام ویژگی های مورد نیاز ماست.

اهداف آهنی و غیر آهنی: میدانیم که فلزات به دو دسته فلزات فرو مغناطیسی مانند آهن و فلزات غیرآهنی مانند نقره تقسیم می شوند و دستگاه های فلزیاب پالسی قادر به تشخیص هردو گروه هستند.

جست و جو در محیط های آبی: جست و جو در سواحل دریاها و اقیانوس ها، حاشیه رودخانه ها و درون رودخانه های کم عمق همواره برای کاوشگران با چالش همراه بوده است. به دلیل نمک موجود در سواحل دریا و یا درون آب دستگاه های VLF با مشکلات زیادی مواجه میشوند و این مورد در فلزیاب های پالسی بسیار کمتر است.

جست و جو در کوهستان: خاک از فرسایش سنگ ایجاد می‌شود و خصوصیات فیزیکی خاک در مرحله نخست تحت تأثیر کانی‌های تشکیل دهنده ذرات خاک و بنابراین تحت تأثیر سنگی قرار دارد که از آن به وجود آمده‌است. درمحدوده‌های کوهستانی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک‌ها، متأثر از تفاوت در ویژگی‌های عناصر دامنه‌ای متفاوت است. هریک از ویژگی‌های خاک، یعنی بافت، ساختمان خاک، مقادیر کربن آلی، میزان هدایت الکتریکی‌، pH، رطوبت خاک متأثر از عناصر دامنه‌ای، به نحوی در عملکرد دستگاههای فلزیاب مؤثرند. میزان بسیار بالای مواد معدنی موجود در خاک و سنگ های کوهستان سبب ایجاد خطا و اشتباه در دستگاه های فلزیاب میشود که با تمرین و ممارست و استفاده از یک فلزیاب پالسی میتوان تا حد ممکن این خطاها را کاهش داد.

محیط های کاوش دارای خاک چند لایه: خطای فلزیاب های پالسی در خاک های چند لایه بسیار کمتر است و برای کار در محیط های کاوش با چنین شرایطی حتما توصیه میشود. فلزیاب های فرکانس پایین دارای خطای بیشتری در محیط های چند لایه هستند و همچنین امکان از دست دادن اهداف بسیار زیاد است.

عمق زیاد هدف: به دلیل ماهیت کارکرد و تکنولوژی مورد استفاده عمق نفوذ فلزیاب های پالسی چندین برابر فلزیاب های VLF است و اگر مطمئن هستید که هدف شما در عمق بیشتر از 1.5 متری قرار دارد حتما باید از فلزیاب پالسی استفاده کنید.

نحوه انجام تنظیمات فلزیاب پالسی

هر دستگاه الکترونیکی دارای یک سری تنظیمات و سوییچ های مخصوص به خود جهت آماده سازی برای انجام کار است. تنظیمات فلزیاب یکی از اصلی ترین اصول اولیه کار با فلزیاب است.شرکت های تولید کننده فلزیاب سعی دارند تا دستگاههایی را تولید کنند که کار با آنها ساده بوده و دارای کمترین تعداد دکمه و سوئیچ باشند تا تازه واردان و اپراتور های فلزیاب بی تجربه بتوانند با آنها کار کنند. هر دستگاه فلزیاب از قسمت های مختلفی همچون کویل و لوپ ، دسته ، یونیت کنترل اصلی و … تشکیل شده است که توضیحات مربوط به هر قسمت در پست نحوه انجام تنظیمات انواع فلزیاب داده شده است.

مزایای فلزیاب های پالسی

از مزیت های قابل توجه این نوع فلزیاب ها می توان به حساس نبودن آنها در برابر کانی های داخل زمین اشاره کرد که بر خلاف نمونه های دیگر هشداری در برابر این نوع مواد نمی دهد. همچنین این دستگاه ها عمق زنی بیشتری نسبت به بعضی فلزیاب های دیگر نظیر فلزیاب های (VLF) دارند. عمق زنی سیستم های پالسی بین 3 تا 8 متر تایین شده است. مورد مهم دیگر این است که دقت این فلزیاب ها در زیر آب و یا سواحل بسیار بیشتر است. نمک و سایر مواد معدنی موجود در آب شور استفاده از هر فلزیاب با فرکانس پایین را غیرممکن می کند.

معایب فلزیاب های پالسی

سیستم تفکیک این فلزیاب ها در پیدا کردن قطعات بسیار ریز ضعیف تر از فلزیاب های VLF عمل می کند و به صورت کلی نیز در تفکیک کردن فلزات از یکدیگر راندمان پایین تری نسبت به فلزیاب های فرکانس پایین دارند. مورد دیگر مصرف باتری در این دستگاه ها می باشد. مصرف باتری در فلزیاب های پالسی به دلیل ماهیت و نحوه عملکرد آنها بیشتر از سایر سیستم ها می باشد.

از دیگر معایب این دستگاه ها میتوان به حساسیت آنها در برابر میدان مغناطیسی زمین اشاره کرد. این حساسیت بدین صورت است که در پایان هر نوسانی ممکن است به نظر برسد که یک ضربه (Hit) وجود دارد اما این درست نیست و عادت کردن به آن آسان است اما هنوز هم می تواند آزاردهنده باشد.

فاکتور های مهم قبل از خرید دستگاه های پالسی

قبل از خرید دستگاه های پالسی باید یک سری نکات را به عنوان کلیات مد نظر داشته باشید که در زیر خلاصه شده اند. رعایت این فاکتور ها سبب میشود تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید:

  • عمق کاوش مناسب
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • سازگاری با جنس خاک و شرایط اقلیمی ایران
  • ثبات و پایداری در انواع محیط کاوش
  • بهره مندی از سیستم تفکیک هوشمند
  • سازگاری با انواع کویل فلزیاب در سایزهای مختلف
  • قابلیت تفکیک حفره و راهروهای زیرزمینی از فلزات
  • برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش

قیمت فلزیاب پالسی در بازار ایران

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت فلزیاب های پالسی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه، امکانات و قابلیت های دستگاه فلزیاب، نوسانات ارزی، ممنوعیت واردات و موانع قانونی به کار گیری این دستگاه ها اشاره کرد. در بسیاری از مواقع نیاز به خرید یک دستگاه گرانقیمت برای کاوش در  یک محیط مشخص نیست و استفاده از یک دستگاه فلزیاب معمولی می تواند راهگشا باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت فلزیاب می‌توان به تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن اشاره کرد. امروزه دو تکنولوژی وی ال اف و پالسی بیشترین نقش را در ساخت فلزیاب دارند و فلزیاب های پالسی معمولا گران قیمت تر هستند.

نکته قابل توجه در قیمت دستگاه فلزیاب این است که نمونه های خارجی دارای قیمتی به مراتب بیشتر از ارزش واقعی خود هستند و دلیل آن نیز ممنوعیت واردات، موانع قانونی نگهداری و به کارگیری در داخل ایران، نوسانات ارزی و هزینه های انبارداری میباشد.به صورت کلی یک فلزیاب ایرانی دارای قیمتی پایین تر از یک نمونه مشابه خارجی می باشد اما متاسفانه بسیاری از افراد سودجو در این بازار اقدام به فروش دستگاه فلزیاب تقلبی خود تحت عنوان فلزیاب تصویری ، فلزیاب خارجی و … میکنند و سبب شده‌اند تا کاوشگران واقعی برای پیدا کردن یک دستگاه مناسب با مشکل روبرو شوند.

دلیل پایین تر بودن قیمت گنج یاب و فلزیاب ساخت شرکت IKPV رامی توان به بومی سازی تکنولوژی ساخت مربوط دانست. این امر سبب حذف هزینه های گزاف گمرک و واردات کالا و همچنین هزینه حمل و نقل آن می‌شود.

در ادامه میتوانید قیمت انواع فلزیاب پالسی را مشاهده کنید:

نامقیمت تکنولوژی ساختعمق
Schneider Series1,056,000,000بوقی پالسی تصویری -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر-اسکنر موبایلی- سوپر سنسور- یون یابعمق کاوش مگنومتر بالای 20 متر، عمق کاوش لوپ 12 متر ، عمق کاوش آنتن 35 متر ، شعاع 3000 متر
LEOPARD 16000768,000,000اسکنر تصویری مگنتومتربالای 20 متر
IKPV BEST PROFESSIONAL744,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپر سنسور- یون یابعمق بوق : 10 متر - عمق آنتن 22 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 18 متر - سوپر سنسور 6 متر
Hoxne Pro 2468,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب+سوپرسنسورعمق بوق : 10 متر - عمق آنتن 25 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 16 متر
Hoxne Pro372,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یابعمق بوق : 10 متر - عمق آنتن 25 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 16 متر
IKPV PRO372,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپر سنسور- یون یابعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 14 متر
TACHAR T16 Plus372,000,000بوقی پالسی تصویری - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یاب+ سوپرسنسورعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :16متر
TACHAR T16336,000,000بوقی پالسی تصویری - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یابعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :16متر
LEOPARD 8000324,000,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 16 متر
KOMATSU A-U-16 Plus300,000,000اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپر سنسورعمق : 16 متر
HOXNE PLUS 2276,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب+سوپرسنسورعمق بوق : 10 متر - عمق آنتن 10 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 12 متر
KOMATSU A-U-16276,000,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 16 متر
HOXNE PLUS 240,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یابعمق بوق : 10 متر - عمق آنتن 10 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 12 متر
KOMATSU A-U-8 Plus216,000,000اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسورعمق : 12 متر - سوپرسنسور 5 متر
TACHAR T8 Plus216,000,000بوقی پالسی تصویری - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یاب + سوپرسنسورعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :12متر
TESLA SCAN 777214,800,000بوقی پالسی تصویری-آنتن راداری-سوپرسنسور مگنتومتر-یون یابعمق بوق : 14 متر - عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000 متر اسکنر: 14 متر
RICHEL M-160 Plus237,600,000اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسورعمق : 14 متر
AUR 370 Pro230,000,000بوقی پالسی-آنتن راداری - اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپرسنسورعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 12 متر شعاع : 1200 متر اسکنر :14 متر
KOMATSU A-U-8187,200,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 12 متر
RICHEL M-160180,000,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 14 متر
TACHAR T8180,000,000بوقی پالسی تصویری - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یابعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :12متر
TESLA SCAN 352176,400,000بوقی پالسی تصویری-سوپرسنسور مگنتومتر-یون یابعمق : 12 متر
HOXNE 2164,400,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یاب + سوپرسنسورعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1500 متر اسکنر :8 متر
AUR 370 Multi156,000,000بوقی پالسی-آنتن راداری - اسکنر تصویری مگنتومترعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 12 متر شعاع : 1200 متر اسکنر :14 متر
LEOPARD 4000153,600,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 10 متر
KOMATSU A-U-4 Plus144,000,000اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسورعمق : 8 متر - سوپرسنسور 5 متر
TACHAR T4 Plus144,000,000نقطه زن (لوپی) - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یاب+ سوپرسنسورعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
HOXNE140,000,000بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- یون یابعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1500 متر اسکنر :8 متر
RICHEL M-80 Plus120,000,000اسکنر تصویری مگنتومتر+سوپرسنسورعمق : 6 متر
KOMATSU A-U-4117,600,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 8 متر
TACHAR T4114,000,000نقطه زن (لوپی) - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یابعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
LEOPARD 2000110,400,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 6 متر
AUR 370 PLUS S108,000,000بوقی پالسی-آنتن راداری - اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسورعمق بوق : 7 متر - عمق آنتن 10 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
TESLA SCAN 152108,000,000بوقی پالسی تصویریعمق لوپ : 12 متر
سوپر سنسور: 7 متر
HS366 PROFESSIONAL99,600,000بوقی (پالسی) - آنتن راداری - اسکنر - یون یابعمق بوق : 8 متر - عمق آنتن 22 متر شعاع : 2000 متر اسکنر :8 متر
RICHEL M-8096,000,000اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 6 متر
AUR 370 PLUS84,000,000بوقی پالسی-آنتن راداری - اسکنر تصویری مگنتومتر-عمق بوق : 7 متر - عمق آنتن 10 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :8 متر
HUYGENS SUPER SENSOR84,000,000سوپر سنسور مگنتومتر تصویری عمق : 7 متر
TACHAR T184,000,000بوقی پالسی تصویری -آنتن راداری - سوپر سنسور مگنتومتر-یون یابعمق بوق : 7 متر - عمق آنتن 16 متر شعاع : 1000 متر اسکنر :7 متر
apex m-1 Plus81,600,000بوقی پالسی + سوپر سنسورحداکثر عمق لوپ : 10 متر - عمق اسکنر 5متر
KOMATSU A-U-2 Plus81,600,000 اسکنر تصویری مگنتومتر+ سوپرسنسورعمق : 4 متر
HS36680,400,000آنتن راداری - اسکنر - یون یاب عمق آنتن 22 متر شعاع : 2000 متر اسکنر :8 متر
AUR 370 S78,000,000بوقی پالسی-آنتن راداری - اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپرسنسورعمق بوق : 6 متر - عمق آنتن 8 دمتر شعاع : 700متر اسکنر :6 متر
ANTARES Plus72,000,000بوقی پالسی + سوپرسنسورعمق : 10 متر + عمق اسکن 5 متر
LEOPARD 100072,000,000 اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 4 متر
MobiFuture(T)72,000,000اسکنر موبایلی مگنتومترعمق : 6 متر
ZICCO X2 Plus68,400,000آنتن راداری ( فرکانسی ) + سوپر سنسور عمق: 30 متر شعاع : 3000متر - عمق اسکنر 5 متر
AJM 13300 Plus64,800,000بوقی- پالسی- آنتن راداری- سوپرسنسورعمق بوق : 6 متر - عمق آنتن 8متر شعاع : 800متر - عمق اسکن 5 متر
ANTARES IMAGING62,400,000بوقی پالسی-تصویریعمق : 10 متر
RICHEL M-40 Plus60,000,000 اسکنر تصویری مگنتومتر + سوپرسنسورعمق : 6 متر
apex m-158,800,000بوقی پالسیحداکثر عمق : 10 متر
AJM BUGLE Plus56,600,000بوقی پالسی + سوپرسنسور بوگلعمق لوپ : 6 متر - عمق اسکن : 5 متر
KOMATSU A-U-255,200,000 اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 4 متر
MobiFuture(s)55,200,000اسکنر موبایلیعمق : 5 متر
AUR 37054,700,000بوقی پالسی-آنتن راداری - اسکنر تصویری مگنتومترعمق بوق : 6 متر - عمق آنتن 8 دمتر شعاع : 700متر اسکنر :6 متر
DMF-Y Plus54,000,000آنتن راداری دو نفره ( فرکانسی ) + سوپرسنسورعمق : 15 متر - شعاع : 1500 متر
ZICCO X1 Plus54,000,000آنتن راداری ( فرکانسی ) + سوپرسنسورعمق آنتن 20 متر شعاع : 2000متر عمق اسکن 5 متر
ANTARES48,000,000بوقی پالسیعمق : 10 متر
RICHEL M-4048,000,000 اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 6 متر
TORNADO Plus48,000,000بوقی + سوپرسنسورعمق لوپ : 3.5 متر - عمق اسکن 5 متر
AJM IMAGING PAT49,400,000بوقی - آنتن راداری – تصویری عمق : 8 متر - عمق آنتن 10 متر شعاع : 1000متر
ZICCO X245,600,000آنتن راداری ( فرکانسی ) عمق: 30 متر شعاع : 3000متر
apex m-342,000,000بوقی پالسیعمق : 3 متر
GOLDEN WIN Plus40,200,000آنتن راداری ( فرکانسی ) + سوپرسنسورعمق : 9 متر - شعاع : 700متر
PV IMAGING41,600,000بوقی- تصویری - آنتن راداریعمق : 7 متر - عمق آنتن : 7 متر شعاع : 700 متر
AJM BUGLE30,000,000بوقی پالسیعمق : 6 متر
AUTOCRAT Plus36,000,000آنتن راداری ( فرکانسی )+سوپرسنسورعمق : 5 متر - شعاع : 500متر-عمق اسکن 5 متر
DERAK 102 Plus36,000,000بوقی – آنتن راداری + سوپرسنسورعمق بوق : 2 متر - عمق آنتن 2 متر شعاع : 700متر - عمق اسکن 5متر
IKSON36,000,000یون یاب + سوپرسنسورعمق اسکنر 5 متر
MobiFuture(R)36,000,000اسکنر موبایلی مگنتومترعمق : 4 متر
AJM 1330036,400,000بوقی- پالسی- آنتن راداریعمق بوق : 6 متر - عمق آنتن 8متر شعاع : 800متر
RICHEL M-2033,600,000 اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 3 متر
AJM IMAGING PT35,100,000بوقی- تصویریعمق : 6 متر
TOMAS-S-3 Plus32,400,000آنتن راداری -فرکانسی + سوپرسنسورعمق : 5 متر - شعاع : 500متر
ZICCO X131,320,000آنتن راداری ( فرکانسی )عمق آنتن 20 متر شعاع : 2000متر
DERAK 101 Plus31,200,000بوقی + سوپرسنسورعمق :2 متر - عمق اسکن 5 متر
MobiFuture(Q)31,000,000اسکنر موبایلی مگنتومترعمق : 3 متر
apex m-230,000,000بوقی پالسی عمق : 2 متر
DERAK 11030,000,000بوقی تصویری - آنتن راداریعمق : 2.5 متر - عمق آنتن 5 متر شعاع : 200متر
DERAK SUPER SENSOR28,200,000سوپر سنسور مگنتومتر تصویری عمق : 5 متر
DMF-Y25,200,000آنتن راداری دو نفره ( فرکانسی )عمق : 15 متر - شعاع : 1500 متر
RICHEL M-1023,760,000 اسکنر تصویری مگنتومترعمق : 2متر
DERAK 11621,600,000بوقی تصویریعمق : 2.5 متر
SNM21,000,000بوقی - آنتن راداریعمق بوق : 3 متر - عمق آنتن 4 متر شعاع : 500متر
TORNADO20,400,000بوقی عمق : 3.5 متر
DERAK 10219,920,000بوقی – آنتن راداری عمق بوق : 2 متر - عمق آنتن 2 متر شعاع : 700متر
MINI GPR19,560,000اسکنر تصویری عمق :3 متر
GOLDEN WIN16,800,000آنتن راداری ( فرکانسی )عمق : 9 متر - شعاع : 700متر
DERAK 10115,600,000بوقی عمق :2 متر
AUTOCRAT15,360,000آنتن راداری ( فرکانسی )عمق : 5 متر - شعاع : 500متر
PV 500013,200,000بوقی 2 متر
TOMAS-S-312,600,000آنتن راداری -فرکانسیعمق : 5 متر - شعاع : 500متر
PMR-IR211,400,000آنتن راداری - (جفت دسته )
TOMAS-S-210,200,000آنتن راداری-فرکانسیعمق : 4 متر - شعاع : 500متر
UN3 ION SENSOR10,200,000یون یاب
RPM-49,600,000شاقول آلومینیوم
TOMAS-S-19,000,000آنتن راداریعمق : 4 متر - شعاع : 500متر
RPM-38,400,000شاقول نقره ای
RPM-27,200,000شاقول طلایی
PMR-PLUS6,240,000آنتن راداری - دوقلو
ION SENSOR6,000,000یون یاب
PMR-IR16,000,000آنتن راداری - (تک دسته)
RPM-16,000,000شاقول فنری(روکش طلایی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش