قوانین دفینه یابی

Treasure-hunting-rules

قوانین دفینه یابی چه چیزهایی هستند و چرا باید آنها را رعایت کنیم

به مانند هر فعالیت دیگری گنج یابی و دفینه یابی نیز دارای مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی است که در صورت رعایت کردن آنها شانس موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند و به طور قابل ملاحظه‌ای از هدر رفت وقت و هزینه جلوگیری می شود. توجه داشته باشید که این قوانین حاصل سالها تجربه در محیط های کاوش متفاوت بوده و رعایت آنها می تواند شما را به یک اپراتور حرفه‌ای فلزیاب تبدیل کند. اگر شما نیز از دست افراد تازه وارد در عرصه گنج یابی و دفینه یابی هستید توصیه می شود که این کار را با دیدی باز شروع کرده و مطالعات خود را در این زمینه افزایش دهید. توجه داشته باشید که قوانین دفینه یابی مختص به یک فرد و یا گروهی خاص نبوده و هر کسی که خواهان موفقیت در این عرصه است باید آنها را رعایت کند.

قوانین دفینه یابی
Metal-detecting-rules

اصلی ترین قوانین دفینه یابی :

  • مطالعات مقدماتی خود را در رشته زمین شناسی (ژئولوژی) افزایش دهید تا با ساختار و لایه های مختلف خاک آشنا شوید.
  •  از روش های باستان شناسی در تحقیقات مقدماتی منطقه کاوش  و  مطالعات سطحی در حفاری استفاده نمایید تا شانس کشف دفینه شما افزایش پیدا کند. این روش ها مستلزم داشتن مطالعات در این زمینه است اما پیشنهاد میشود از افراد کارشناس کمک بگیرید.
  • برای فهم اینکه آثاری که یافته اید  چه نوع سنگ قیمتی در ساخت آن استفاده شده ، از رشته کانی شناسی کمک بگیرید.
  • هر کاری دارای هزینه انجام کار است پس هزینه های کاوش و حفاری را تخمین بزنید تا بتوانید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.
  • برای شناخت اشکالی که بر روی صخره ها حک شده از کتاب های دفینه شناسی یا افراد با تجربه در این مورد کمک بگیرید. همچنین برای شناخت آثار تاریخی بدست آمده باید تاریخ هنر و تاریخ تمدنهای موجود در منطقه کاوش  را مطالعه نمود و استفاده کرد.
  • قبل از اینکه در خاک کاوش کنید باید داده ها و نشانه های سطح خاک را به شکل خوبی تجزیه و تحلیل کرد.
  • برای زودتر رسیدن به اهداف باید از تکنولوژی استفاده کرد (گنج یاب ، طلایاب ، فلزیاب ، حفره یاب ، سیتم های مکمل و سایر تکنولوژی های موجود)
  • بسیاری از نشانه ها و اشکال به شکل الفبایی و طبق قواعد ریاضی بدست می آیند.برای حل کردن این معماها باید از علم هندسه که شامل مجموع قوانینی مانند یادگیری زبان علائم و نشانه ها , اندازه گیری طول و عمق, واحدهای اندازه گیری در ریاضی که این قوانین در بسیاری از گوردخمه ها تومولوسها و بسیاری از دفینه های شخصی رعایت شده است استفاده نمود .
  • باید از اطلاعات مردم که شامل افسانه ها داستان ها و باورها که مربوط به منطقه مورد کاوش شماست یادداشت برداری کرد و به خاطر داشته باشید گاهی نکته ای کوچک کاری بزرگ انجام می دهد البته معمولا این جور افسانه ها با اغراق همراه است اما همه این ضرب المثل رو شنیدیم که میگه تا نباشد چیزکی مردم نگویند…
  • یادگیری ساختار قومی و دینی جوامع باستانی ساکن منطقه کاوش باید تاریخ ادیان را مطالعه و استفاده کرد.
  • هرگز نمیتوان تمام آثار و علائم بجا مانده از تمدنهای گذشته را نشانه گنج و دفینه دانست و این باور که هر علامتی نشانه گنج است کاملا اشتباه است.
  • استفاده از قوانین گنج یابی ذکر شده در بالا احتمال موفقیت شما را به طور چشم گیری افزایش میدهد.

در آخر مقاله قوانین دفینه یابی باید این نکته را متذکر شویم که اگر خواهان یک کاوش دقیق و به دور از خطا هستید استفاده از یک دستگاه فلزیاب تصویری می تواند شانس موفقیت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش