ردیاب بهتر است یا نقطه زن ؟

ردیاب بهتر است یا نقطه زن

برای پیدا کردن گنج دستگاه ردیاب بهتر است یا نقطه زن ؟

هر روزه کارشناسان ما ما با سوالاتی مشابه این سوال روبرو می شوند. برای جواب به چنین سوالاتی که معمولاً به دلیل کم اطلاعی کاوشگران از کاربرد هریک از این دستگاه ها ایجاد می شود باید کاربرد هر یک از آن ها را بدانیم. برای جواب به پرسش ردیاب بهتر است یا نقطه زن باید دید که هدف کاوشگر از انجام عملیات کاوش و انتظار او از دستگاه چیست. توجه داشته باشید که دستگاه ردیاب برای پیدا کردن اهداف در در محیط های وسیع و بزرگ است. فرض کنید شما می دانید که در یک محوطه به شعاع 2 کیلومتر هدفی قرار دارد. آیا می توانید تمامی نقاط این محوطه وسیع را با دستگاه فلزیاب ذره ذره کاوش کنید؟ مطمئنا خیر. ابتدا با استفاده از دستگاه ردیاب باید محل حدودی قرارگیری دفینه را پیدا کرده و سپس با استفاده از دستگاه. زن محل دقیق آن را مشخص کنید.

همانطور که میدانید دقت و حساسیت دستگاه های ردیاب به اندازه یک فلزیاب نقطه زن نیست اما میتواند محوطه به مراتب بزرگتر را تحت پوشش قرار دهد. از انواع ردیاب گنج تحت عنوان فلزیاب فرکانسی، فلزیاب آنتن راداری و فلزیاب آنتنی نیز نام برده می شود که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود است.

ردیاب بهتر است یا نقطه زن
Long-range-detector-or-pinpointer

در مبحث نحوه کاوش با این دستگاه ها در ابتدا باید فرکانس مربوط به جنس هدف را در دستگاه ست کنید که البته این کار توسط شرکت های تولید کننده این دستگاه ها به صورت پیش فرض انجام شده است اما به صورت دستی نیز می توانید فرکانس خود را وارد کنید. در برخی از مدل های ردیاب گنج قابلیت خوراک دهی نیز وجود دارد و این بدان معنی است که با قرار دادن تکه های از فلز مورد نظر درون دستگاه دستگاه تمامی فرکانس های مشابه با آن را جستجو کرده و با این کار دقت و راندمان دستگاه افزایش پیدا می‌کند. در برخی از این دستگاه ها آنتن به صورت تکی و در برخی دیگر که میزان قدرت آن را تحت الشعاع قرار می دهد؛ به صورت جفتی تولید می شوند.

لازم به ذکر است که ردیاب گنج قادر است تا شعاع و عمق بسیار زیادی را در مقایسه با فلزیاب های معمولی جستجو کند اما باید بدانید که دقت این دستگاه ها به دلیل پوشش منطقه وسیع و عمق بیشتر از فلزیاب های نقطه زن و پالسی کمتر می باشد و حتماً پس از پیدا کردن محل تقریبی هدف باید با استفاده از دستگاه فلزیاب تصویری محیط را به دقت بررسی کنید و سپس اقدام کاوش نمایید.

یک گنج یاب نقطه زن به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر کشف فلز و هشدار به اپراتور فلزیاب قادر است و محل دقیق فلز در زیر زمین را به او نشان دهد. یک دستگاه نقطه زن می‌تواند به صورت جداگانه از دستگاه فلزیاب اصلی نیز به کار رود. بدین صورت که در هنگام هشدار دستگاه فلزیاب و حفر زمین از این دستگاه های نقطه زن دستی برای تعیین محل دقیق گنج استفاده می شود. بیشتر کاربرد این دستگاه های هدف زن دستی پیدا کردن تکه های ریزه فلز در درون توده های خاک می باشد. در یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای این قابلیت یعنی قابلیت نقطه زنی با دستگاه اصلی یکی شده و نیازی به حمل دستگاه جداگانه نمی باشد.

قابلیت نقطه زنی در دستگاه های وی ال اف ( VLF ) نسبت به دستگاه های پالسی در عمق زیر یک متر و در هنگام پیدا کردن اشیا ریز فلزی بهتر بوده اما در عمق بالای یک متر و اشیا بزرگ تر فلزیاب پالسی بهتر عمل میکند. در پست های قبل در مورد نحوه صحیح نقطه زنی با دستگاه فلزیاب توضیح داده ایم که مطالعه آن به همه شما عزیزان توصیه می شود.

برای آگاهی از لیست قیمت فلزیاب کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش